La Vida Verde

Bliv fundet af dine kunder på Google med SEO tekster

SEO tekster

Det er ingen hemmelighed, at det er vigtigt at rangere højt i søgeresultaterne, herunder Google, såfremt ens webshop skal blive en succes på internettet. Gode placeringer – også kaldet rankings eller SERPs – er nøglen til at blive set, og hvis du ikke bliver fundet og besøgt, er det meget svært at sælge dine varer – uanset hvor gode og billige de er. Der er enormt mange ting, du kan gøre, for at din hjemmeside opnår bedre placeringer på de vigtigste søgeord, men vil du gerne helt til tops, kommer du ikke uden om søgemaskineoptimerede tekster – også kaldet SEO tekster. Vil du læse mere om emnet, kan du klikke her. Dette tekstbureau har lavet en glimrende tekst, som forklarer, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med tekstforfatning, og hvorfor det ofte kan betale sig at alliere sig med et professionelt tekstbureau, når man skal bruge SEO tekster.

Du kan gøre det selv…

SEO tekster eller SEO artikler er grundlæggende set tekster, som er optimerede i forhold til at rangere (opnå givtige placeringer) på udvalgte, vigtige søgeord, der har betydning for din forretning og konverteringer. Sælger du eksempelvis bildæk, vil et meget naturligt søgeord for din webshop være ”billige bildæk”. Det er dog ikke nok, at du skriver ”billige bildæk” i hver anden sætning – dette vil tværtimod skade dine placeringer og ikke være en god SEO tekst. Din keyword density (søgeordstæthed) skal være på mellem 0,5 og 2,5 %, så teksten virker naturlig for mennesker – det er nemlig det, søgemaskinerne elsker.

Søgeordstæthed er dog langt fra det eneste, du skal have styr på, hvis du selv vil lave dine SEO tekster. Du skal blandt andet kende til begreber såsom USP, CRO, SEM, CTA samt intern og ekstern linkbuilding – disse har alle betydning for, hvilken placering du i sidste ende kan forvente på et givent søgeord. Dermed er det også sagt, at tekstforfatning ikke er for alle og enhver. Det kræver indsigt i og erfaring med en række værktøjer, og det kan derfor tage timer, dage, måneder eller måske år, før du har de kompetencer, der gør, at du kan udfærdige de perfekte tekster, som både dine kunder og Google vil elske dig for.

… Eller lade en professionel tekstforfatter gøre arbejdet for dig

Den anden mulighed er, at du overlader det hårde og omfattende arbejde til en tekstforfatter eller et tekstbureau, som arbejder med tekstforfatning til dagligt. Vælger du et professionelt bureau eller en erfaren freelance skribent, sikrer du, at du får mest muligt ud af dine tekster, som udgør en uundværlig del af din onpage SEO. Tekstforfatning hos et bureau eller en skribent er naturligvis ikke gratis, men ofte er pengene rigtig godt givet ud, idet du slipper for at investere utallige timer i research, som måske alligevel ikke munder ud i optimale SEO tekster, der forbedrer dine organiske placeringer. Heldigvis findes der i dag mange skribenter, som ikke koster det hvide ud af øjnene, hvorfor det nu om dage er endnu mere attraktivt at outsource din tekstforfatning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *